Wikia

CRM zonder visie kan prima slagen als men tevreden is met niet vooraf berekende voordelen. M.a.w. het onderbuikgevoel zegt je dat je het moet doen, dat er wel voordeel uit zo'n avontuur móét komen. Tevreden gebruikers die productiever kunnen werken en informatie met elkaar delen over klanten en kansen, dat lijkt mij een logisch aanname op basis waarvan een crm-initiatief prima kan worden gestart. Maar, wat gaan die tevreden gebruikers doen met de extra tijd die ze krijgen als de crm-tool er komt? Welke informatie gaan ze delen en hoe weten we nou of de kansen die er komen beter benut worden? Over welke kansen hebben we het eigenlijk? Kansen komen er niet vanzelf als we een tool kopen. Er moet wellicht dus toch eerst nagedacht worden over het 'waarom' van een crm-initatief, onderbuikgevoel alleen (of ambities hogerop te komen in de organisatie) is niet voldoende om bovenstaande vragen te kunnen beantwoorden. En dan hebben we het al gauw over visie. Bron: Computable 17.04.09, reactie van Aad van der Velden (eigenaar soeps CRM) op de vraag: 'kan CRM slagen zonder visie?'.

Around Wikia's network

Random Wiki