Wikia

BRM staat voor Business Rules management.

Business rules Edit

Het begrip business rules kan het beste uitgelegd worden aan de hand van onderstaande voorbeeld:

Bij bedrijf x moeten offertes boven de 10.000 euro goedgekeurd worden door een manager die tekenbevoegd is voor dit bedrag. Bij 100.000 euro ligt opnieuw een grens.

Om bovenstaande in je systeem te implementeren zul je bij iedere manager moeten vastleggen wat zijn tekenbevoegdheid is. Daarbij zul je in de processen waarbij deze regel van toepassing is, een check moeten inbouwen. In een ideale situatie zou je willen dat deze business rule eenvoudig is aan te passen. De business rule moet niet verstopt zijn in de programma-code.

Tool Edit

Hieronder zie je een voorbeeld van een editor waarmee je business rules kunt aanleggen.

Businessrule voorbeeld1.jpg

Roadmap Edit

Eind 2007 heeft SAP bedrijf YASU gekocht. Yasu is leverancier van een business rules engine. In Netweaver 7.1 zit basis BRM-functionaliteit. In Netweaver 7.2 schijnt functionaliteit te zitten die het mogelijk maakt om via een browser decision tables aan te passen (zie eerste bullet in onderstaande plaatje, dit plaatje is afkomstig uit een presentatie van SAP.

BRM roadmap.JPG

Around Wikia's network

Random Wiki